Menu
20 zł dla CiebieRejestracjaLogowanie20 zł dla CiebieKoszyk
Strona głównaStrona głównaInspiracje

Jak wyposażyć i zorganizować domowe biuro w 6 krokach

Cieszysz się zaletami płynącymi z pracy w domu, ale czujesz, że Twoje domowe biuro potrzebuje udoskonalenia? Bez względu na to, czy masz do dyspozycji cały pokój, czy tylko mały kącik, możesz stworzyć funkcjonalne i wygodne miejsce do pracy.

Wystarczy sięgnąć po praktyczne rozwiązania w postaci organizerów, tablic i innych pomocników.

Odpowiednie biurko

Na początku dobrze się zastanów, ile miejsca do pracy potrzebujesz. Wykorzystujesz dwa monitory lub Twoja praca polega na kreśleniu? W takim razie potrzebujesz większego i bardziej stabilnego biurka, najlepiej z szufladami.

Jeżeli nie masz w domu zbyt dużo miejsca i pracujesz na laptopie, idealnym wyborem będzie mniejsze lub rozkładane biurko.

Rada: Świetnym rozwiązaniem jest designerska szafka wisząca, która oprócz rozkładanego blatu kryje dużo miejsca na dokumenty.

Wygodne krzesło biurowe

Wybór wygodnego krzesła to podstawa, jeżeli po kilku tygodniach nie chcesz skończyć z poważnym bólem pleców. Na szczęście wybór jest duży i nie musisz rezygnować z designerskich modeli, które świetnie się prezentują. To szczególnie przydatne, jeśli Twój kącik do pracy znajduje się w salonie.

Dobre oświetlenie

Oprócz głównego światła sufitowego dobrze jest mieć lampkę na biurko. Jej światło nie powinno Cię razić, więc najlepiej sprawdzi się model z nieprześwitującym kloszem i regulowanym korpusem, który ułatwia odpowiednie ustawienie lampki.

Istotny jest także wybór barwy żarówki – do pracy najlepsza będzie neutralna biel (około 4000 kelwinów), która sprawia naturalne wrażenie.

7 rad, jak zaaranżować miejsce do przechowywania w biurze

Niektórym wystarczy do pracy przestrzeń w chmurze, ale najprawdopodobniej z Twoją pracą wiąże się także posiadanie dokumentów, segregatorów i teczek, które warto mieć pod ręką.

1.

Jeżeli potrzebujesz więcej miejsca do przechowywania postaw na szafki, witryny lub regały z drzwiczkami, dzięki którym cała przestrzeń będzie uporządkowana.

2.

Otwarte półki i regały prezentują się dobrze, jeżeli przechowuje się na nich rzeczy w pojemnikach, pudelkach lub organizerach na dokumenty.

3.

Jeżeli Twój kącik do pracy jest mały, staraj się jak najlepiej wykorzystać przestrzeń w pionie – nad biurkiem powieś półki sięgające aż do sufitu. Na najwyższych poziomach połóż te rzeczy, których nie używasz tak często. To, po co sięgasz codziennie powinno znajdować się na poziomie blatu lub w szufladzie pod nim.

4.

Nie zapomnij o porządku w szufladach. Dzięki praktycznym, przezroczystym organizerom na długo utrzymasz ład i nie będziesz tracić czasu na częste układanie.

5.

Segregatory na dokumentu nie muszą być czarne. Ozdób swoje półki pomysłowymi modelami marki Bigso Box of Sweden.

6.

Świetnym rozwiązaniem są także tablice i organizery ścienne, na których możesz wyeksponować najważniejsze notatki lub zdjęcia, które będą Cię motywować.

7.

Najważniejszy jest jednak ład i porządek na biurku. W tym przypadku przyjdą z odsieczą także sprytne gadżety.

Odkryj jeszcze więcej inspiracji i stylowych dodatków do kącika do pracy: